300 m remontu, 6 km korków. Ogromne utrudnienia na DK94 w Łukanowicach [ZDJĘCIA]

22.09.2020

Droga z Tarnowa do Wojnicza zajmuje nawet dwie godziny – alarmują słuchacze RDN. Wszystko za sprawą wymiany nawierzchni na 300-metrowym odcinku DK94 za mostem na Dunajcu w Łukanowicach.

Sytuacje pogarsza fakt, że przez zamknięty most w Ostrowie to jedyna droga wyjazdowa z tej strony miasta w kierunku Krakowa.

Wyjeżdżałem z pracy po godz. 15:00. Korek sięgał od salonu Peugeota do zjazdu na obwodnicę Wojnicza – mówi pan Marek. – Jechałem dzień wcześniej – w niedzielę i sobotę i żadni drogowcy nie pracowali na tym odcinku drogi. Każdy rozumie, że prace remontowe są wskazane i muszą się odbywać, ale w soboty i niedzielę ten ruch jest minimalny, wtedy można było je wykonywać. Można też wykonywać je porą nocną, w godzinach pozaszczytowych. Ten harmonogram powinien być jakoś ułożony, żeby to nie kolidowało z największym ruchem. Jeszcze mamy taką sytuację, że most w Ostrowie jest zamknięty, więc cały ruch jest skumulowany na tym jednym moście w Zgłobicach.

Pod zdjęciem z miejsca remontu w godzinach szczytu przysłanym nam przez słuchacza w komentarzach zawrzało.

– Mój mąż stał wczoraj w dwugodzinnym korku a normalnie czas powrotu to 20 minut! – To jest jakiś dramat. „Najlepsza” pora na remonty… Nie ma opcji objazdu tej drogi, jedynie autostrada. – Szybciej dojedziesz z Krakowa do Tarnowa autostradą niż z Tarnowa do Wierzchosławic tą drogą. – Koszmar wczoraj dwie godziny stania w korku – denerwują się kierowcy.

O sposób organizacji remontu zapytaliśmy Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

Ciężko jest na tym odcinku określić kiedy jest największy ruch. Z naszych obserwacji wynika, że tam ruch jest cały czas po prostu. Nie ma momentów wyraźnego spiętrzenia ruchu, dlatego trudno jest wyznaczyć te godziny. Ale staraliśmy się nie zaczynać ich wcześniej niż o 9.00. Jest jeszcze inna kwestia, że te prace są dosyć głośne, więc wykonywanie ich w porze nocnej spotyka się ze sprzeciwem mieszkańców. Więc tutaj jest trudno pogodzić użytkowników dróg i osób, które mieszkają w pobliżu – mówi Iwona Mikrut, rzecznik GDDKiA.

Jak zaznacza, remont był konieczny, bo na nawierzchni widoczne były pęknięcia. Przy tej okazji odcinek zostanie wyłożony warstwą tzw. cichej nawierzchni, która niweluje hałas wytwarzany przez przejeżdżające samochody.

Tam są prowadzone roboty związane z likwidacją spękań podłużnych i wzmacniania tej nawierzchni. Prace związane z układaniem zabezpieczeń muszą być robione w sposób ciągły, nie mogą być przerwane w dowolnym momencie. Ale później powinno tutaj być pod dwoma względami lepiej – nawierzchnia będzie lepsza i cichsza, więc mam nadzieję, że kierowcy jakoś nam to wybaczą, że musieli stać w korkach – mówi Iwona Mikrut.

Układanie warstwy wiążącej będzie trwało 22 września w godzinach od 13:30 do około 19:00 i 23 września (środa) od 17:00 do 20:00.

Jak informuje rzecznik, na tym odcinku zaplanowane jest również wykonywanie oznakowania poziomego – malowanie pasów. Te prace jednak mają odbywać się nocą.

Posłuchaj:
Pan Marek
Iwona Mikrut
Anna Szczepanek
Udostępnij:
rdn_f TV
play
Słowo za słowo (M) - Arkadiusz Mikuła
play
Słowo za słowo(NS)-Jacek Lelek
ZGŁOŚ
interwencje
REKLAMA
POLECA
Koncert Życzeń
Spraw swoim bliskim
muzyczną niespodzianke
CO? Gdzie? Kiedy?
patronat radia RDN