Ma być bezpieczniej i szybciej pomiędzy Krakowem a Rzeszowem

26.01.2018

Zapewni to elektroniczny system sterowania ruchem. Czujniki rozmieszczone wzdłuż trasy pozwolą określić lokalizację oraz prędkość pociągu. Jedna z dwóch sterowni będzie na tarnowskim dworcu.

Nowy system pozwoli wyeliminować błędy maszynistów. – Dzięki temu systemowi, maszynista będzie miał przekazywane na specjalne ekrany w kabinie lokomotywy wszystkie dane. To wpłynie na poprawę bezpieczeństwa. Przepływ informacji będzie płynny i szybszy. Maszynista będzie miał informacje o prędkości pociągu oraz zajętości szlaku. Z drugiej strony ten system jest kontrolowany. W momencie, gdyby prędkości nie zredukował lub popełnił błąd, system to wyłapie – zaznacza Tomasz Szydło, dyrektor centrum realizacji inwestycji PKP PLK.

Poprzez wprowadzenie systemu, zwiększona może zostać prędkość pociągów między Krakowem a Rzeszowem. Obecnie na większej części szlaku mogą one jechać 160 km/h. – Jeżeli komisja wyda pozytywną opinię, pociągi przyśpieszą nawet do 200 km/h – podkreśla Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. – Specjalny zespół w Polskich Liniach Kolejowych analizuje sieć kolejową, na której można podnieść prędkość powyżej 160 km/h. To znaczy, że sprawdza odcinki tak długie, na których zwiększenie prędkości będzie opłacalne. Czy są odcinki, na których nie ma obiektów, które uniemożliwiały zwiększenie prędkości, na przykład przejazdów drogowych – dodaje rzecznik.

Elektroniczny system sterowania ma zostać zainstalowany na ponad 135 kilometrowej trasie do 2021 roku. Koszt jego montażu oraz obsługi to blisko 90 milionów złotych.

Posłuchaj:
Tomasz Szydło
Mirosław Siemieniec
administrator
Udostępnij:
rdn_f TV
play
Słowo za słowo (M) - Jakub Kwaśny
play
Słowo za słowo (M) - Stanisław Rokosz
play
Słowo za Słowo (NS)- Milenia Małecka Rogal
ZGŁOŚ
interwencje
REKLAMA
POLECA
Korki od prezydenta
Koncert Życzeń
Spraw swoim bliskim
muzyczną niespodzianke
CO? Gdzie? Kiedy?
patronat radia RDN