– Dlaczego na tarnowskim dworcu PKP nic nie słychać? – wracamy do pytań pasażerów

11.09.2019

Sprawdzamy na bieżąco system głośnikowy umieszczony na peronach i w przejściu podziemnym – twierdzi Dorota Szalacha, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe.

Podróżni interweniowali w RDN i narzekali na słabo słyszalne komunikaty dotyczące odjazdów pociągów.

Koleje kontrolują system tak, aby prawidłowo funkcjonował dla dobra pasażerów – przekonuje rzeczniczka.

Cały czas sprawę monitorujemy, sprawdzono działanie urządzeń i ocenę odbioru tych komunikatów, aby były odpowiednie zarówno dla pasażerów, jak i dla samego otoczenia, żeby nie były zbyt głośne dla otoczenia. Ostatnio dodatkowo ta słyszalność została sprawdzona – zapewnia Dorota Szalacha.

PKP deklarują, że uwzględniają uwagi pasażerów i przypominają, że na peronach tarnowskiego dworca jest aż 55 głośników – dodaje Dorota Szalacha.

– Na peronie pierwszym i drugim po 20 takich głośników oraz na trzecim peronie 15. W przejściu podziemnym jest 12 głośników. Ewentualne zwiększenie ilości tych głośników mogłoby spowodować większy pogłos i słabą słyszalność. Staramy się tak dostosować żeby słyszalność była odpowiednia, zarówno dla pasażerów, jak i otoczenia.

Podróżni narzekali również, że na dworcu w Tarnowie trudno kupić bilet, bo jest za mało kas. Rzeczniczka twierdzi, że obecnie funkcjonują trzy.

PKP przypominają, że bilety można kupić on-line, bądź z nawet kilkudniowym wyprzedzeniem, aby znaleźć miejsce w pociągach dalekobieżnych.

Posłuchaj:
Dorota Szalacha
Małgorzata Miczek-Zabawa
Udostępnij:
rdn_f TV
play
Przegląd prasy katolickiej - Aneta Mleczko, ks. Marcin Gryzło
play
Słowo za Słowo (NS)- Tomasz Szołdrowski
ZGŁOŚ
interwencje
POLECA
Koncert Życzeń
Spraw swoim bliskim
muzyczną niespodzianke
CO? Gdzie? Kiedy?
patronat radia RDN
Magazyn żużlowy
w każdy wtorek o 16.30