Koniec ze szpecącymi reklamami

10.05.2019

Około 30 tysięcy reklam zredukowanych do minimum. To plan tarnowskiego magistratu na najbliższy czas. Dzięki uchwalonej przez Sejm ustawie krajobrazowej samorządy mogą tworzyć  lokalne uchwały. Tarnów niedawno zakończył prace nad własną.

W obrębie samej tylko tarnowskiej starówki reklam jest ponad tysiąc, a wzdłuż ulicy Krakowskiej około 800.

Tarnowianie, z którymi rozmawiał reporter RDN twierdzą, że reklamy szpecą miasto i jest ich zdecydowanie za dużo.

– Reklamy rażą i jestem za tym, żeby ktoś za to odpowiadał. Jestem za tym, żeby zrobić weryfikacje i niepotrzebne reklamy usunąć. – Reklam jest za dużo. – Jestem za naturalnymi krajobrazami niż żeby zasłaniały go reklamy.

Od wprowadzenia uchwały krajobrazowej będziemy mieli 12 miesięcy na dostosowanie reklam do obowiązujących przepisów. Później będą kontrole i usuwanie szyldów przez właścicieli – tłumaczy Krzysztof Żołądź, podinspektor Wydziału Infrastruktury Miejskiej w Urzędzie Miasta Tarnowa.

– W ramach uchwały podzielimy miasto na sześć obszarów i stopniowo, począwszy od Rynku, przez ulicę Żydowską, Wałową będziemy wprowadzać coraz to bardziej rygorystyczne zasady sytuowania reklam, tak, aby wyczyścić Rynek z niepotrzebnych obiektów.

Projekt uchwały trafił do konsultacji do kilku instytucji. Za kilka dni ma wrócić do magistratu. Później zostanie poddany konsultacjom społecznym, by ostatecznie po wprowadzeniu ewentualnych poprawek trafić pod obrady Rady Miejskiej.

Posłuchaj:
Mieszkańcy
Krzysztof Żołądź
Piotr Środawa
Udostępnij:
rdn_f TV
play
Słowo za Słowo (M) - Lesław Paciorek
play
Słowo za Słowo (M) - Anna Czech
play
Słowo za Słowo (NS)- Jacek Migacz
ZGŁOŚ
interwencje
POLECA
Koncert Życzeń
Spraw swoim bliskim
muzyczną niespodzianke
CO? Gdzie? Kiedy?
patronat radia RDN
Magazyn żużlowy
w każdy wtorek o 16.30