Będą zmiany w tarnowskiej komunikacji miejskiej

09.01.2019

Autobusy mają częściej jeździć, mają być też nowe trasy i linie – informuje Urząd Miasta. A pasażerowie boją się redukcji połączeń i wyliczają przykłady. Jak będzie i kto ma rację?

2 miliony zł więcej trafi w tym roku na poprawę komunikacji miejskiej w Tarnowie – anonsują urzędnicy.

Ma to zachęcić mieszkańców do korzystania z autobusów zamiast samochodów.

Nad poprawą sieci komunikacji w mieście pracowała Politechnika Krakowska. W projekcie optymalizacji sieci zasugerowała też zmodyfikowanie cen biletów ze względu na złe proporcje ceny biletu jednorazowego do okresowego.

Radna Grażyna Barwacz z Naszego Miasta Tarnów przekonuje, że optymalizacja nie pociągnie za sobą wzrostu cen. – Nie jestem taką idealistką, żeby wierzyć w to, że ktoś, kto całe życie jeździł samochodem, nagle wyskoczy i będzie jeździł autobusami, ale już to młodsze pokolenie jest łatwiej przyzwyczaić i przywiązać przez znaczne udogodnienia zarówno w liniach, jak i w czasie przejazdu oraz cenie biletu. Optymalizacja nie oznacza wcale wzrostu cen biletów. Wierzymy, że jednak gro samochodów w różnym stanie technicznym uda się w ten sposób wyeliminować na rzecz autobusów – dodaje radna.

Tymczasem tarnowscy pasażerowie, którzy interweniują w RDN Małopolska, boją się redukcji połączeń. Największe obawy mają odnośnie zapowiadanej zmniejszonej częstotliwości kursów niektórych linii, a także samej zmiany numeracji. – Rewolucja w komunikacji może wywołać duże zamieszanie wśród pasażerów – mówią reporterowi RDN mieszkańcy Tarnowa. – Kursy autobusów powinny być częstsze. Najbardziej, gdy trzeba iść do pracy, czy jechać do szkoły. Wtedy w autobusach panuje tłok. Zmiana numeracji jest niemożliwa, bo młodzież i osoby starsze przyzwyczaiły się już do tej numeracji. Długo czekaliśmy, żeby pasażerowie zaakceptowali zmianę 0B na 1. Linia 31, która mniej więcej jechała przez centrum, docierała pod przychodnię na Marii Curie Skłodowskiej, a także obsługiwała dwa szpitale: stary i nowy – dodają.

Proponowane zmiany mają wprowadzić oszczędności oraz wykluczyć nierentowne kursy niektórych linii. – Zlikwidowane zostaną głównie te, które jeździły w godzinach szczytu – mówi Wiesław Kozioł, kierownik Działu Transportu Publicznego. – Mają zniknąć linie 41, 44, 46 i 48. Z innych linii całodziennych to np. linia numer 2 ma być zastąpiona dwoma 20 i 21. Linia 31 zostanie rozdzielona w ten sposób, że jako dotychczasowa linia zostanie jako autobus kursujący na odcinku od ulicy Pułaskiego do Nowego Szpitala. Natomiast sam odcinek do Góry Św. Marcina, według koncepcji, ma być obsługiwany linią numer 32 – informuje kierownik.

Konsultacje w sprawie zaproponowanych przez Zarząd Dróg i Komunikacji zmian potrwają do 15 stycznia. Potem wszystkie uwagi oraz propozycje mieszkańców przekazane zostaną pracownikom Politechniki Krakowskiej.

Posłuchaj:
Grażyna Barwacz
Mieszkańcy
Wiesław Kozioł
RDN _, Jadwiga Kozioł
Udostępnij:
rdn_f TV
play
Słowo za słowo (RM) - Paweł Augustyn
play
Słowo za słowo - Marcin Romanowski - 18.06.2021
play
Słowo za słowo (NS) - Marek Pławiak
ZGŁOŚ
interwencje
POLECA
Koncert Życzeń
Spraw swoim bliskim
muzyczną niespodzianke
CO? Gdzie? Kiedy?
patronat radia RDN