Dotrzymanie tradycji nie musi oznaczać zbyt kalorycznych posiłków

21.12.2020

Tak o przygotowaniu wigilijnych potraw mówi sądecka dietetyk, Katarzyna Barańska. Chociaż święta sprawiają, że pozwalamy sobie na małe odstępstwa od codziennej diety, możemy też w tym czasie zadbać o zdrowie i sylwetkę.

Czasami wystarczy tylko wymiana niektórych produktów na mniej kaloryczne – podkreśla ekspertka. – Zamiast smażonego karpia, można przygotować rybę w galarecie. Zamiast śledzi w śmietanie, możemy zrobić sos jogurtowy, do sałatki możemy użyć sosu winegret albo sosu jogurtowego z niewielką ilością majonezu. Sernik można przygotować z chudym twarogiem, a cukier zmienić na inne słodzące substancje nie zawierające tyle kalorii. 

Takie dania sprawią, że organizm lepiej poradzi sobie w świątecznym okresie. W przypadku świątecznych wypieków, najlepiej ograniczyć ilość cukru jaka się w nich znajduję. Ważne jest też to, co pijemy.

– Soki owocowe czy napoje gazowane, które pojawiają się w czasie świąt na pewno są dużym źródłem cukru i kalorii. Na pewno można zamienić je na niegazowaną wodę mineralną czy słabe napary kawy czy herbaty, albo kompot bez dodatku cukru. Te napoje będą jak najbardziej zalecanymi do świątecznych potraw.

Po wigilijnej kolacji warto też wybrać się na dłuższy spacer, albo znaleźć dodatkową aktywność, która pozwoli zrzucić zbędne kalorie.

Więcej rad na święta i o tym jak dbać o zdrowie w tym okresie usłyszycie dziś i w środę w audycji Planuje Długie Życie po godzinie 17.00

Posłuchaj:
Katarzyna Barańska
Maria Mółka
Udostępnij:
rdn_f TV
play
Pomagamy i chronimy
play
Słowo za słowo (M) - Tomasz Bełzowski
play
Słowo za słowo(NS) - Paweł Motyka
ZGŁOŚ
interwencje
POLECA
Koncert Życzeń
Spraw swoim bliskim
muzyczną niespodzianke
CO? Gdzie? Kiedy?
patronat radia RDN