Jedz zdrowo, żeby nie tracić odporności! Ale co to znaczy?

13.03.2020

Nie zapominajmy by zdrowo się odżywiać. Nasz organizm potrzebuje produktów bogatych w witaminy – mówi dietetyk Katarzyna Wójs.

Zwłaszcza teraz musimy dbać o swoje organizmy, odporność i higienie. Niezwykle ważne znaczenie ma dla naszego organizmu jest to co jemy i jak często.

– Przede wszystkim posiłki powinny być lekkie i powinny być jedzone w pewnych określonych odstępach czasu. Bardzo dużo powinno być warzyw i owoców na naszym talerzu i powinniśmy też ograniczyć sól i cukier, a także produkty przetworzone. Bardzo ważne jest abyśmy do naszej diety włączyli błonnik i probiotyki. Teraz mówi się o tym, że jelita to drugi mózg i odpowiedzialny jest za naszą odporność – mówi dietetyk Katarzyna Wójs.

Błonnik posiadają warzywa i owoce także mrożone, a jeśli chodzi o naturalny probiotyk to znajdziecie go w kiszonej kapuście i ogórkach.

Wato też ograniczyć kawę, papierosy czy alkohol. Każdy człowiek powinien dziennie wypić minimum dwa litry wody. By wzmocnić odporność warto też wykonywać ćwiczenia ruchowe nawet w domu.

Posłuchaj:
Katarzyna Wójs
Wydawca
Udostępnij:
rdn_f TV
play
Pomagamy i chronimy
play
Słowo za słowo (M) - Tadeusz Bąk
play
Słowo za słowo(NS) - Tadeusz Królczyk
ZGŁOŚ
interwencje
POLECA
Koncert Życzeń
Spraw swoim bliskim
muzyczną niespodzianke
CO? Gdzie? Kiedy?
patronat radia RDN