Rośnie zatrudnienie w Urzędzie Miasta – Komisja Rewizyjna pyta dlaczego

22.11.2017

Komisja Rewizyjna Rady Miasta pyta dlaczego skoro mieszkańców drastycznie ubywa, pracowników w Urzędzie Miasta przybywa?

Okazuje się, że tylko w tym roku o blisko 20 osób wzrosła liczba pracowników magistratu. Co na to Urząd? – Nie utworzyliśmy stanowisk urzędniczych, zatrudnione osoby pracują na stanowiskach portierów. Osoby te są z Powiatowego Urzędu Pracy w ramach programu 30 minus. Urząd Pracy finansuje pierwszy rok ich zatrudnienia – mówi rzeczniczka Daniela Motak.

Portierów zatrudniono, bo zrezygnowano z usług firmy. – Urząd korzystał z usług firmy ochroniarskiej, jednak na tyle zmieniły się stawki, że o wiele taniej jest zatrudnić nam portierów. W ciągu dwóch lat przyniesie to ok. 900 tys. zł oszczędności. Są zatrudnieni na etatach – dodaje rzeczniczka.

Wątpliwości ma m.in. radna PiS Anna Krakowska. Jak mówi Antoni Zęba, przewodniczący Komisji Rewizyjnej, wyniki kontroli zatrudnienia prowadzonej przez radnych do tej pory nie wzbudziły żadnych zastrzeżeń. O stanie zatrudnienia w Urzędzie Miasta radni będą rozmawiać najprawdopodobniej na najbliższej sesji.

W Urzędzie Miasta Tarnowa pracuje obecnie 470 osób. Średnie wynagrodzenie urzędnika to ponad 3,5 tys. zł brutto. Kierownika blisko 7,5 tysiąca.

 

Posłuchaj:
Daniela Motak
Daniela Motak
Jadwiga Koziol
Udostępnij:
rdn_f TV
play
Słowo za słowo (M) - Michał Kądziołka
play
Słowo za słowo(NS) - Paweł Ptaszek
ZGŁOŚ
interwencje
POLECA
Koncert Życzeń
Spraw swoim bliskim
muzyczną niespodzianke
CO? Gdzie? Kiedy?
patronat radia RDN