Rozkład jazdy nie wszystkim odpowiada – co na to Koleje Małopolskie?

10.09.2018

-Zmiany dostosowujemy do potrzeb – mówią Koleje Małopolskie w odpowiedzi na pytania dotyczące nowego rozkładu jazdy, który nie wszystkim się podoba.

Podróżni skarżą się, że codzienne dojazdy pociągiem do pracy są teraz gorzej zorganizowane.

– Utrudnienia powodują m.in. przeprowadzane remonty – przyznaje Grzegorz Stawowy, prezes Kolei Małopolskich. Jak wyjaśnia, ostateczny rozkład jazdy to wynik ustaleń między wszystkimi przewoźnikami a zarządcą linii kolejowych. Podczas remontów przepustowość torów jest mniejsza, dodatkowo pociągi dalekobieżne i międzynarodowe, na przykład intercity, mają pierwszeństwo przejazdu.

-Propozycje, które do rozkładu jazdy zgłaszają Koleje Małopolskie, wynikają z badania rynku – przekonuje Grzegorz Stawowy. -Badamy ilość pasażerów w pociągach w zasadzie w systemie on-line, dlatego że w trzech czwartych pociągów, którymi jeżdżą Koleje Małopolskie, jest system zliczania pasażerów w momencie kiedy oni wsiadają i wysiadają. Ten system jest sprzężony ze specjalnym programem komputerowym, który wyświetla na monitorze pracownika na bieżąco te informacje. One są analizowane co miesiąc. My wiemy, kiedy są największe potoki pasażerów i dzięki temu, albo głównie z tego powodu, na przykład niektóre pociągi jeżdżą spięte po dwa – wyjaśnia.

Podróżnym brakuje między innymi pociągu, którym mogliby wrócić do swoich miejscowości kończąc pracę w Tarnowie o godz. 16.00.

-Chcemy, żeby w nowym rozkładzie jazdy, który ma być po 20 października, pociąg osobowy odjeżdżał około 16:30 – deklaruje Grzegorz Stawowy. -Dla nas zawsze najistotniejsze jest utrzymanie pociągów, które mają największe obłożenie, bo mamy świadomość, że jeżeli one w jakiś sposób się zmienią albo wypadną z rozkładu, to prawdopodobnie będziemy tracili dużo pasażerów. My jako Koleje Małopolskie staramy się walczyć o pewne rzeczy. Mamy świadomość, że odjazd po 16 jest jednym z kluczowych powrotów po pracy czy po zajęciach – tłumaczy prezes Kolei Małopolskich.

Kolejna zmiana rozkładu jazdy od 21 października.

Pojawia się on na peronach i dworcach zazwyczaj kilka dni wcześniej. Czy obietnice będą spełnione? Do tematu będziemy wracać.

Posłuchaj:
Grzegorz Stawowy
Wydawca, Agnieszka Drozd
Udostępnij:
rdn_f TV
play
Słowo za Sowo (M) - Norbert Kaczmarczyk
play
Słowo za Słowo (M) - prof. Kazimierz Wiatr
play
Słowo za słowo (NS) - Władysław Bieda
ZGŁOŚ
interwencje
POLECA
Koncert Życzeń
Spraw swoim bliskim
muzyczną niespodzianke
CO? Gdzie? Kiedy?
patronat radia RDN