Tarnów: Nowoczesne pociagi, nie dla wszystkich pasazerów [ZDJECIA]

07.12.2016

 

Nowoczesne sklady wjezdzaja na tory miedzy Tarnowem a Krakowem juz w niedziele. Spólka Koleje Malopolskie chce w ten sposób przyspieszyc i skrócic czas dojazdu do Krakowa.

Uruchomila takze kilka pociagów, które polacza Krynice i Nowy Sacz ze stolica Malopolski. Tu podrózni z mniejszych stacji sa rozczarowani, bo sklady nie beda sie zatrzymywac na wszystkich stacjach, co utrudni dojazd do Tarnowa czy tez Krakowa.

Dwa nowoczesne sklady ‘Impuls” produkowane w sadeckim ‘Newagu” zostaly wczoraj zaprezentowane na tarnowskim dworcu. To komfortowe pociagi, z klimatyzacja, udogodnieniami dla podróznych czy osób niepelnosprawnych. W skladach jest równiez bezprzewodowa siec internetowa wi-fi czy tez gniazdka elektryczne. Ta prezentacja nowych pociagów, to oficjalne otwarcie trzeciej linii Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej miedzy Krakowem a Tarnowem – podkresla Jacek Krupa, marszalek województwa malopolskiego. Bedzie wiecej pociagów, bedzie szybciej i komfortowo. Kilka skladów pojedzie do Nowego Sacz i Krynicy. Mysle, ze mieszkancy Malopolski przesiada sie do pociagów i beda korzystac z tych szybkich polaczen – dodaje.

gol_7258

Jednak nie wszyscy beda mogli korzystac z przejazdu nowoczesnymi pociagami. Tu akurat spólka Koleje Malopolskie chciala skorzystac z przyspieszenia i skrócenia czasu przejazdu. W niektórych przyspieszonych kursach, pociagi miedzy Tarnowem a Krakowem zatrzymaja sie na siedmiu zamiast 22 przystankach. Gorzej jest natomiast na trasie z Krynicy do Tarnowa, gdzie spólka pominela wiecej malych stacji. Pasazerowie którzy odjezdzali np. z Kamionki Wielkiej, Plawnej, Chojnika czy Lubaszowej beda musieli udac sie do innej stacji zeby wsiasc w pociag. To jedyna mozliwosc jaka widzi prezes spólki Koleje Malopolskie Ryszard Rembilas. Zyskujemy na trasie, a pasazerowie z mniejszych miejscowosci, beda musieli dojezdzac do tych wiekszych busami. Takie rozwiazanie sprawdza sie w Wieliczce, gdzie wlasciciele komunikacji prywatnej dowoza naszych pasazerów do stacji i stamtad dalsza podróz kontynuuja pociagiem. Takie rozwiazanie musza wprowadzic tez busiarze w powiecie sadeckim – podkresla prezes Ryszard Rembilas.

gol_7232

Nowe Impulsy oznaczaja koniec dla niektórych skladów Przewozów Regionalnych, które znikaja z torów na trasie Tarnów – Kraków. Maszynisci oraz obsluga polaczen na tym odcinku bedzie od stycznia zatrudniona w spólce Koleje Malopolskie. Obie spólki nie mogly porozumiec sie w sprawie przejscia lub wypozyczenia pracowników. W mediach pojawily sie równiez informacje o tym, ze Koleje Malopolskie nie maja na tyle pracowników, by wszystkie sklady wyruszyly w niedziele na trase. Informacje te dementuje prezes Rembilas. Na razie bedziemy wpierac sie pracownikami ze spólki Koleje Mazowieckie, jednak od stycznia przejdzie do nas wiekszosc pracowników z Przewozów Regionalnych. Do tej pory zapewniamy, ze kazdy kurs naszego pociagu odjedzie i nie bedzie podobnych sytuacji jaka byla kilka lat temu na Slasku, gdy spólka nalezaca do tamtejszego samorzadu miala problemy z obsluga i pociagami – podkresla Ryszard Rembilas.

Pociagi spólki Koleje Malopolskie wjada na trase Kraków – Tarnów – Krynica od niedzieli, wraz z nowym rozkladem. Z Tarnowa do stolicy Malopolski podróz trwala bedzie nieco ponad godzine, a sklady wyjezdzac beda nawet co 30 minut. Mimo ze nowoczesne sklady Impuls sa przystosowane do predkosci 160 km/h, na razie pomkna nieco wolniej, bo 130. Wszystko ze wzgledu na prace torowe prowadzone na trasie przejazdu pociagu.

Posluchaj marszalka malopolski Jacka Krupy

Posluchaj prezesa spólki Koleje Malopolskie Ryszarda Rembilasa

RDN _
Udostępnij:
rdn_f TV
play
Słowo za słowo (M) - Magdalena Marszałek
play
Słowo za słowo (NS) - Piotr Gąsienica
ZGŁOŚ
interwencje
POLECA
Koncert Życzeń
Spraw swoim bliskim
muzyczną niespodzianke
CO? Gdzie? Kiedy?
patronat radia RDN