Uważajmy na prezentacjach i nie dajmy się oszukać – apeluje tarnowski rzecznik konsumentów

13.10.2021

Oszuści najczęściej wykorzystują łatwowierność seniorów, którzy wychodzą z takich spotkań z niepotrzebnymi urządzeniami kupionymi po zawyżonych cenach. A potem ze zwrotem czy reklamacją często jest spory problem.

Do miejskiego rzecznika konsumentów w Tarnowie urywają się telefony od osób, które zostały wprowadzone w błąd.

– Najczęściej problem dotyczy tego, że w domu porozmawiają z bliskimi i okazuje się, że te osoby przepłaciły za zakupiony towar i chcą odstąpić od kupna. Wśród tak kupionych produktów ostatnio to są materace, sprzęt AGD, odkurzacze – mówi Edyta Wawryka, miejski rzecznik konsumentów w Tarnowie.

Uważajmy także przy płatności na raty. Dokładnie przeczytajmy umowę i załączniki, czy nie ma ukrytych dodatkowych kosztów.

– Należy pamiętać, że w przypadku umów zawieranych na pokazach, konsument ma prawo w ciągu 14 dni odstąpić od takiej umowy – przypomina rzecznik konsumentów.

– Tutaj decydując się na takie odstąpienie w pierwszej kolejności powinniśmy przesłać na adres przedsiębiorcy bądź wskazany przez niego adres korespondencyjny oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Sugeruję, aby takie odstąpienie wysłać listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru, a następnie nie oczekując na kontakt ze strony przedsiębiorcy, należy takie rzeczy zwrócić.

Jak dodaje Edyta Wawryka, warto również wykonać dokumentację fotograficzną odsyłanych produktów.

Często tego rodzaju sprawy kończą się w sądzie i pomimo postanowienia na korzyść konsumenta, niejednokrotnie są problemy ze zwrotem pieniędzy przez przedsiębiorcę.

Posłuchaj:
Edyta Wawryka
Małgorzata Miczek-Zabawa, fot. zdjęcie ilustracyjne/pixabay.com
Udostępnij:
rdn_f TV
play
Słowo za słowo (M) - Aleksandra Sternik
play
Słowo za słowo(NS) - Magdalena Majka
ZGŁOŚ
interwencje
POLECA
Koncert Życzeń
Spraw swoim bliskim
muzyczną niespodzianke
CO? Gdzie? Kiedy?
patronat radia RDN